BLOG

İtibarı İnşa Etmek Yılları, Yıkmak Dakikaları Alıyor

...


İtibar Yönetimi Neden Önemlidir?

Kelime anlamıyla itibar saygın ve güvenilir olma, şan, şöhret ve ün kavramlarını içinde barındıran önemli bir değerdir. Ülkemizde de özellikle önem verilen bir olgudur. İtibarımızın zedelenmemesi için yeri geldiğinde kendi isteklerimizi örseleriz, kendi hayatımızdan fedakarlıklar yaparız. İtibar kişisel olarak bu denli önemliyken markalar açısından nasıl bir önem taşıyor gelin hep birlikte okuyalım!

İtibar yönetimi, insanların kurumu algılama biçimini, algıdaki konumunu güçlendirmek ve etkilemek için kullanılan bir terimdir. Markanın, kurumun veya kişinin algısının olumlu şekilde yayılmasına, rakipler arasından sıyrılmasına ve yeni müşteriler kazanılmasına olanak tanır. Her şeyin hızla geliştiği günümüz dünyasında, kurumlar kendileri hakkındaki yorumlara ve söylentilere saniyesinde ulaşabiliyor ve görmezden gelemiyor. Güçlü ve saygın bir itibar için yorumların, düşüncelerin, yazılanların zayıf olması kabul edilemez bir durumdur. Bu nedenle itibar yönetimi, çevrimiçi yani dijital itibar ile bütünleşmiş durumdadır.

Yapılan araştırmalara göre, 18 ila 34 yaş arasındaki tüketicilerin yaklaşık %91’inin çevrimiçi incelemelere güvendiklerini belirtiliyor. İnsanların %86’sı kendi bölgelerindeki yerel işletmelerle ilgili yorumları okuyor. Kişiler iş ararken de kurumda çalışan kişilerin yorumlarına güveniyor ve başvurularını bu doğrultuda şekillendiriyor. Bu durum nedeniyle kurum hakkında bir yargıya varmak artık tek tuşla gerçekleşiyor. İtibar yönetimi, tüm bu açılardan ele alındığında oldukça önem verilmesi gereken bir süreç ve uygun stratejiler ile yönetilmesi gerekiyor.

İtibar yönetiminde net bir formül yoktur. Her markanın veya kişinin sunduğunu hizmet ve vaatler nasıl ki farklıysa itibar yönetiminin de dinamikleri kişiye veya markaya bağlı olarak değişmektedir.

Güven veren bir marka olmak için sadece bülten iletişimi ve sosyal medya yönetimi yapmak yetmiyor. Halkın size güvenmesi için şeffaf bir şekilde markanızı tanıtmanız ve sosyal sorumluluk projelerinde aktif olarak yer almanız gerekiyor.

Duygusal bir bağı, sadece kameranın arkasından veya kelimelerin gücüyle kurulamıyor. Doğru proje yönetimiyle ve hedef kitle saptanması ile markanız duygusal bağ kurabilir, itibar kazanabilir. Dernek üyelikleri, üniversitelere, liselere verilen önem, yapılan yardım yatırımları, toplumu ilgilendiren konularda anlık aksiyon almak, ekonomik konjonktürde tüketicinizi tanımak gibi elementler duyarlı bir marka olmanın birer gerekliliği olarak öne çıkıyor.

Unutmayın, yıllarınızı verdiğiniz, ilmek ilmek işlediğiniz markanızın itibarını kazanmak belki bir ömrü alırken kaybetmek dakikalarla ölçülüyor. İletişim profesyonellerine kendinizi, markanızı emanet etmek yapacağınız en doğru yatırım olacaktır.