BLOG

Sosyal Medyanız Vitrininizdir

...


Sosyal medya kullananların sayısı her geçen gün çığ gibi büyürken kullanmamak ise tuhaf bir durum gibi karşılanıyor. Instagram, X, TikTok gibi sosyal medya mecralarının yanı sıra Google’u da unutmamak gerekir.

Dijital 2023 Türkiye raporunun istatistiklerine göre Türkiye'de internet kullanıcıları tüm cihazlardan günlük ortalama 7 saat 24 dakika internette zaman geçiriyor. Kullanıcılar bu sürenin 4 saat 26 dakikasını cep telefonları üzerinden internete bağlanıyor. Türkiye'de internet kullanıcılarının temel internet kullanma nedenlerinden ilk sırada yer alan neden ise bilgi edinmek. Bu sayı kullanıcıların %80.7’sine karşılık geliyor. Türkiye'den en çok ziyaret edilen web sitesi Youtube.com olurken Google da en çok aratılan kelime ise “hava durumu” olarak karşımıza çıkıyor.

Türkiye'deki internet kullanıcıları ortalama 2 saat 58 dakikasını sosyal medya üzerinde vakit geçiriyor. Sosyal medya kullanıcılarının aylık ortalama kullandığı sosyal medya platformu sayısı da 7.6 ’dır. İnternet kullanıcıları %90.6 ile en çok Instagram kullanırken Instagram’ı sırası ile WhatsApp, Facebook ve X takip ediyor. Kullanıcılar aylık ortalama 21 Saat 24 dakika ile en çok Instagram da zaman geçirirken, sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ediyor. Türkiye'de en fazla kullanıcısı bulunan sosyal medya uygulaması ise 57.9 milyon kullanıcı ile YouTube listenin en başındaki yerini alıyor.

Tüm bu veriler markalar için neden önemlidir? Çünkü her mecra her marka için uygun olmamakla birlikte, kullanıcıların sayısal göstergeleri ise doğru reklam yatırımları için ipucu veriyor. Bir kozmetik markası iseniz X’e reklam yatırımını yüksek meblada yapmak doğru bir strateji olmayacaktır. Çünkü sizin hedef kitleniz araştırmalara göre %90.6 oranıyla Instagram’da yer alıyor. Basit bir kurgu ile kişilerin birbirini takip ederek etkilediklerini düşünürsek aynı reklam yatırımının aynı kişilerin karşısına çıkmasını hedeflemeliyiz.

Bu gibi göstergeler reklam aracınız için büyük önem taşırken, iletişim stratejiniz açısından kilit rol oynayacaktır. PR profesyonellerinin, sosyal medya yöneticilerinin, iletişim danışmanlarının tüm süreçlerinde önemli rol oynayan sosyal medya verilerini dikkate almak ve bu alana yatırım yapmak kaçınılmazdır.

Sadece sosyal medyada doğru yatırım yapmakla işin bittiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Görsellik, paylaşılan postların ve storylerin saatleri, yazdığınız yazılar, iş birliği içerisinde bulunduğunuz influencerlar, takipçilerinizle kurduğunuz bağ, hastag kullanımı hatta fotoğraflarda kullanılan filtreler dahi sosyal medyadaki vitrininizi oluşturuyor. Bir vitrindeki hata ise sizi özensiz, tüketicisine önem vermeyen, kaliteden uzak bir marka konumuna bile düşürebiliyor.

Kullanıcıların sosyal medyada geçirdiği vakitleri, platformları ve geçirdikleri sürelerin sebeplerini daha iyi incelemek için linkte yer alan raporu inceleyebilirsiniz.

Unutmayın markanızı büyütmek, itibarınıza katkı sağlamak için sosyal medya tek başına yeterli değildir ancak olmazsa olmazdır!